Saturday, August 22, 2009

Pembunuh Bersiri iPhone

oleh kerana harga iphone melambung naik dan berjaya mematahkan hati ramai pihak yg tergila-gilakan nya (termasuk aku), harus aku di sini beri semula harapan (walaupun mungkin harapan palsu) kepada mereka supaya tidak mudah putus asa...

sekarang, makin pelik aku rasa setiap kali berlalu-lalu di tempat jual handphone...mengapa harga iPhone yg dahulunya rm3000++ telah jatuh mendadak sehingga rm299?? setelah meneliti 'iPhone' tersebut, rupa-rupanya hanya satu lagi barangan ciplak China bernama MINI IPHONE...
oleh sebab putus asa terhadap iPhone yang sebenar, jadi aku hanya bersyukur kepada pilihan ini:-

Nokia 5800 Xpress Music

masih agak baru untuk aku nak menilai bende alah nih...aku masih baru dalam proses taaruf ngan ia...


Specs:

2G Network: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network: HSDPA 900 / 2100
Weight: 109 g
Screen: TFT resistive touchscreen, 16M colors
Storage: microSD (TransFlash), up to 16GB, 8GB included
3G: Yes
WiFI: Yes
Bluetooth: Op kos la YES...
Camera: 3.15 MP, 2048x1536 pixels, Carl Zeiss optics, autofocus, LED flash
OS: Symbian OS v9.4, Series 60 rel. 5
GPS: Yes, with A-GPS support; Nokia Maps 2.0 Touch

cuba la bandingkan dengan iPhone untuk specs-specs di atas...nokia nih dah memalukan handphone yang menjadi fenomena remaja-remaja sekarang iaitu si iPhone...jadi, LU PIKIR LA SENDIRI mana lagi berbaloi...

4 comments:

Zafree said...

pergh

peergh

peeergh

PEEEEEERRGHHH!!!!

a d a m™ said...

tapi ada bnyk kelemahan gakk....ipod lagi mantap dari segi web browsing...

van der shraaf said...

weh, ko bli handset ni kt msia ke? kalo kt US, then x per ar..tp kalo ko bli kt msia, ko still x leh bli network dier..kt US, kalo nk bli network, kene bli handset skali...

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih