Sunday, August 2, 2009

Buta itu Cinta @ Cinta itu Buta?


semakin hari semakin pelik...intec aku sangka adalah sangkar untuk memupuk rasa suka sama suka antara pelajar-pelajar nya tak kira bangsa dan agama (dan jantina)...

bukan lah aku nih jaga tepi kain orang lain ke apa...tapi makin pelik bin hairan aku...dahulu, couple-couple yg berputik di intec memang 'hot'...hot disini bukan bermaksud panas mendidih mahupun seksi/hensem (jangan terasa da), tetapi menjadi buah mulut orang tak kira lapisan masyarakat...sedangkan lecturer-lecturer juga menjadi entrepot untuk gosip-gosip di kolej...

sejak akhir-akhir ini, hampir kesemua couple-couple yang berputik 'cinta' antara mereka sudah berpisah...mungkin tidak bersedia untuk menghadapi tanggungjawab/dosa/long-distance-relationship...mungkin juga telah buta sampai tak nampak kat mana tersoroknya 'cinta'...

jadi, fikir-fikirkan lah...kawan aku, kashan pernah cakap: "love comes after marriage." ...jadi apakah yang datang sebelum perkahwinan? intuisi aku berbisik: "lust comes before marriage, not love."

*ps: baru terfikir pasal nih lepas tengok 3R tadi...orang yang planning nak kahwin cepat rata-rata akan kahwin lambat...*

9 comments:

Naqib said...

uhuk2!
tebatok2 plak
:P

tadela
btol la tu..
aku setuju
:)

a d a m™ said...

haha...aku neutral la...baca untuk iktibar/fun/masa lapang jer...

van der shraaf said...

naseb bek aku x jd mangse..

Anonymous said...

relationship... enjoy the fun but it comes with responsibility.

THALHAH said...

aku penah denga...hunting 4 love is like hunting a deer in a deep forest..

klu dapat, xpelah..klu x, apa pun xdapat, sendiri tersesat

Anonymous said...

comel je love comes after marriage. :D in real life - fights, cheating and divorce comes after marriage.

aaaaaaaaaaanyways... cam tu lah hidup. i rase couple tu cam driving test. kalau u pass, u kahwin (dapat lesen). kalau u fail, u cuba lagi... sampai dapat. hehehe

a d a m™ said...

to acap: haha...'hampir' jadi mangsa kan ko...

to anonymous: uiks? sounds almost the same as 'with great power, comes great responsibility'...

to talhah: hmm...dalam betul maksud ko tuh...jadi kita kene la 'buru' perempuan? bukan takdir yang 'buru'-kan?

to ikhlas: yeah...the real deal always distort with a lot of sayings...my friend came up with the idea from his experience in his community (pakistan)...

driving test marriage costs quite a lot...u'll have to spend a lot of money and time...

Naqib said...

arghhh!!!
yeke dam psl iphone tu?
hahaha
tape2
kita tgok la cane nnt
huhu

a d a m™ said...

ko salah tempat la nak komen...hahah

betol la pasal iphone tuh...aku da cancel da plan nak pakai iphone...