Sunday, July 12, 2009

Fotografi...


ntah mengapa...tetibe jek, minatku kat memerhati objek2 sekeliling kembali semula...
setelah dahulu lepas SPM aku cuba minta untuk dihadiahkan kamera namun tak kesampaian akibat krisis kewangan...

jadi aku sabar jer...walaupon duit gaji yang cukup untuk beli kamera terpaksa digunakan utk bayar yuran universiti dan buku...rezeki aku sudah sampai...dapat juga aku lunaskan hajat aku untuk beli kamera...walaupun bukan yg terbaik dalam kelasnya, tapi cukup2 bajet jer... :)

walaupun hanya mempunyai 8.0 megapixels (agak outdated), tetapi disebabkan kualiti lens dari Canon yg mengalahkan pesaing2nya, ia adalah lebih bagus dari kamera yg 12 megapixels...

close-up pertama yg aku buat lepas beli...

gambar yg di-shoot menggunakan mode kids&pets...kipas gerak laju pon nampak seakan2 berhenti...

close-up gune mode digital macro...

close-up digital macro lagi...

kali nih, close-up gune macro biasa...lagi mantap...kalo zoom boleh nampak bulu2 kat permukaan daun tuh...

close-up macro mode...mantap!! jarak 3cm...pesaing2 lain hanya 5cm jarak terdekat...

baru aku perasan...aku suka tangkap gambar macro (close-up)....amat artistik dan kompleks...setakat nih takde bende nak tangkap la...tuh pasal main tangkap bende2 natural yg berlaku kat sekitar aku...tgh menunggu gi kem kat batang kali hujung minggu kang~

5 comments:

aisya said...

cey. bau kedai. :P
sume da ade camera ni. haha.
zaf. nqib. adam.

ct.mashitah said...

org yg ade kamera la tukang tgkp gamba.. ;p
(ubat hati yg kuciwa sbb tade kamere. haha)

a d a m™ said...

aisya: haha...tetiba bila zaf beli kamera, teringat balik hajat tak kesampaian dulu...

mashi: sama jugak...vice versa... XD

Zafree said...

dah aa kamera samer ngan aku

haha

warne biru ke?

a d a m™ said...

hahah...aku belajar dari yg pro...yup..kaler biru...sbb tinggal 2 jerk...kaler coklat cam ko, ngan kaler biru...so amik biru la...sama ngan kaler mp3 aku..