Thursday, October 22, 2009

Special Post

Rara namanya dia anak yang cantik, anggun, pintar, kaya-raya, baik hati, dan ceria. Dia anak yang sempurna sangat sempurna, tapi hanya satu kekurangannya yaitu tidak mempunyai tubuh yang sehat. Sekarang dia duduk di kelas enam di bangku sekolah dasar dan kini sedang menghadapi ujian akhir.

Lalu setelah lulus, dia mendapat nilai tertinggi sekabupaten. Dia masuk sekolah yang bernama SMP 2, sekolah terfavorit di wilayah ini. Suatu hari ayahnya memberi sebuah kamar tidur yang diberi nama oleh Rara ialah “Father”.
“Kenapa diberi nama seperti itu?”, tanya ibu
“Karena ayah jarang pulang ke rumah, lagi pula ini adalah hadiah yang sangat berharga bagiku. Karena di dalamnya terdapat mainan, buku-buku, dan juga alat-alat musik yang Rara sukai ma”, jawab Rara dengan girang.

ps: jika berminat hendak baca secara lanjut, rujuk sini . saja diletak cerita di atas utk mengelakkan spoiler pada blogspot2 tertentu. harap faham.

---------------------------------------------------------------------

this special post is dedicated towards ____ for asking me questions about myself.

to clarify your doubt and hatred, let me state this:

"aku tau la ko nak emo2, tapi sikit2 dah la. yg ko pegi layan sgt perasaan ko tu sgt knp?"

-perkataan emo sbnrnyer tak wujud. sekadar gurauan antara rakan2. setiap orang ada masa sedih dan gembira. kalau tak wujud salah satu, anda seorang robot. dalam setiap masa org nmpk aku 'emo', aku sedang berfikir tentang banyak benda dalam satu masa yang memerlukan aku tidak gelak atau senyum kerana risau akan terlupa apa yg difikirkan. akhir sekali, aku pernah sebut yang semua org selain keluarga aku hanya kenal 50% dari diri sebenar aku.

"not only its bad for ur health"

-aku sakit bukan sebab 'emo'. cuma terlalu letih. berfikir memburukkan kesihatan? padan la orang hisap dadah sihat semacam...

"dah la org mcm aku yg lemah needs sumthg to look up"

-adakah aku seorang manusia di dunia? ramai lagi rakan2 yg boleh dipercayai utk menyimpan rahsia dan memberi nasihat. bukan nak bersikap sarcastic, tapi, in worst case, tuhan letak kat mana? bawah kerusi?

"klu ko asyik wat perangai mcm ni,aku pun mlas nk layan tau tak"

-sila tunjukkan bukti aku pernah mintak orang layan aku bila aku sedang emo/berfikir. tak semua dilahirkan hiperaktif, autistic, down syndrome, happy go lucky, pendiam/emo/kuat fikir, gay, atau lesbian. jika tak mahu layan, dipersilakan.

"apa yg ko try nak cari? macho? emo? cool? apa jadahnya...aku seriously MELUAT"

-tidak ada satu pun tekaan anda betul. minta maaf. anda gagal menafsir. aku mencari penyelesaian dan ketenangan. seperti dikatakan awal2, anda baru kenal 50% dari diri aku. meluat? perasaan itu lahir akibat anda termakan dengan emosi (bukan emo) sendiri.

"maybe takde org penah ckp kat ko camni. maybe people enjoy. i dunno."

-pernah ada org tegur, tetapi orang itu sendiri minta nasihat dari aku berkaitan emosi. ironi? itu lah kehidupan. enjoy? itu sekadar tekaan rambang tanpa basis. logik tak kalau ditegur orang tentang pakaian yang anda pilih, dan org itu marah anda sebab tak pakai ikut taste org tu? fikir2kan

"bajet cool la emo2 ni"

-i've mentioned to many people before... I DON'T LIKE TO BE CALLED COOL! maybe you never heard that before. maybe you are just ignorant to people. they call me 'cool' in sarcastic manner. maybe you should change the way you perceive other people's comment towards me.

"please be a better person"

-ironi (maksud sila interpret sendiri). tak semestinya berubah adalah kearah yang lebih baik. seperti rakan2 pernah kata kepada aku: "kau takkan dapat puaskan hati semua org...gerenti...just ambik mana satu cara yg tepat kat kau."

"ko gak yg gtau aku satu ms dulu. ketepikan emosi. tapi apa yg ko wat ni amat kontradik."

-berfikir = emosi? emosi lebih tepat ditujukan kepada orang yg menangis, sedih, marah (seperti anda), mengamuk...jika aku tidak ketepikan emosi, ingat aku pernah jadi class rep dulu? meja kerusi sume tuh takkan wujud sebab kalau aku adalah aku yang dulu, aku terajang dulu baru tanya apa salah orang tuh. tak percaya? sila tanya rakan baik aku yg sekarang sedang ada gosip dengan ana lavant (spanish american). tanya apa berlaku masa dia tarik sejadah aku time tgh solat masa form 1 dan apa aku buat kat dia yg menyebabkan aku nyaris membuatkan dia masok hospital.

"toksah la layan sgt perasaan.."

-masakan anda juga sedang layan perasaan semasa menulis ayat ini.

"sorry terpaksa direct"

-kebenaran mmg memerlukan ketelusan. aku terima. dan aku agak direct pada komen2 aku. maaf juga.

PS: blogging tidak boleh disekat ideanya oleh orang selain penulis blog. jika tidak berminat, sila tekan butang berwarna merah di bucu atas kanan windows anda yg bersimbol 'X'. pasti akan menyelesaikan banyak daripada masalah anda.